Tuesday 3 January 2012

Forty4 Restaurant

2nd day
Akhirnya, sampai juga aku kat Pakistan. 1st time naik flight g oversea, takut, seronok, seram pun ada, dan macam-macam perasaan lagi la....

have a ride around Karachi
Hari ni hari kedua kat sini. Kitorang jalan-jalan naik motor jek...saje nak rasa macam dalam filem Hindustan tu kan. Yang bestnyer kat sini naik motor tak payah pakai topi keledar pun takpe. slumber jek....xde sape nak marah...he he....

Mula-mula mesti kena pergi makan kat Forty4 Restaurant dulu kan, tempat hubby aku keje. Nak tengok gak macam mana food n environment kat situ. Dan yang penting sekali, staff-staff yang bekerja dengan hubby aku.

Masa untuk makan. Recommended by hubby aku,aku order Ikan Bakar, nama commercial dia kat sini Baked Mackerel in Banana Leaf....Fuhhh, rasa macam makan kat Malaysia jugak. Terbaekkk, siap ada air asam lagi....dan soup Beef Gumbo for Shaza coz kat sini tengah musim sejuk. Memang sesuai makan soup panas-panas



Semua food-food kat sini adalah dari idea hubby aku sendiri as a Head Chef. Tu yang kadang-kadang ada Malay touch skit, tapi masih ikut citarasa orang Pakistan. Not bad la....sedaaapppp.....2 thumbs-up...

Total bill : Rs 1,843.00, lebih kurang RM65.00 je la...



No comments:

Post a Comment