Saturday 17 December 2011

Panas!! $$$ dari Nuffnang

Salam semua, mesti ramai blogger-blogger tengah aktif meningkatkan trafik blog memasing kan.
Jujur saya bagitau ni, saya tak reti sangat, dan tengah cuba2 belajar tips-tips dari blogger-blogger yang lain. Mmmm...setakat ni trafik blog saya perlahan je....tengah rajin-rajinkan diri mengupdate blog.
Earning saya baru la nak menuju untuk mendapat cek yang pertama....Hu hu.....

Hari-hari melawat ke blog2 blogger yang aktif. Jealous,ada yang dah dapat cek beratus ringgit. Memang menguntungkan kalau kita betul2 rajin dan tahu macam mana nak tingkatkan trafik blog kita.
Saya ada baca tips2 untuk meningkatkan trafik, saya kongsikan kat sini untuk pengetahuan kita bersama ye...

Cara meningkatkan Trafik Blog

i) Komen dan ikut (follow) blog blogger2 yang dah famous & ramai followers, pastu tinggalkan la link URL blog kita kat situ.
ii) Jangan malas update blog paling sikit pun sekali la dalam sehari.
iii) Cara lain, boleh guna forum or blog lain untuk share or promosi blog kita ataupun di status YM
iv) Antara cara yang digemari blogger2 skarang ni ialah Blogwalking
v) Boleh juga melalui PingMyBlog
vi) Yang paling mudah join je Innit Nuffnang

Saya pun tengah nak cuba kaedah blogwalking, he he. harap2 trafik saya meningkat. Kalau berjaya, memang lumayan.
Ok semua, selamat mencuba.

No comments:

Post a Comment